Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Νεκρή σχολή, νεκρά μυαλά

Εμπρός, για την κανονικοποίηση της μιζέριας















Φιλοσοφική Σχολή. Άνοιξε επιτέλους κι ευτυχήσαμε. Επιτέλους μάθημα. Όλα τώρα είναι καλά. Όλοι γουστάρουν. Τ’ ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Η πηγή της γνώσης. Η πηγή της αθλιότητας. Η αναπαραγωγή της κοινωνικής αφασίας.

Καφές. Ο γαλλικός πήγε 1.60. Το καινούριο κυλικείο μοιάζει μ’ αποστειρωμένο χώρο νοσοκομείου. Έχει και μπάρες. Πρέπει να ξέρεις ποια ακριβώς είναι η σειρά σου. Πρέπει να παίρνεις το χαρτί σου και να στο διπλοτσεκάρει ευλαβικά ο παρλαπίπας μπουλούκος δίπλα. Μη και κλέψεις το δείγμα ζαμπονοτυρόπιτας. Μη και κλέψεις τον καφέ. Μη και βάλει διπλό αντί για μονό. Όλα κι όλα.

Πάμε πάλι. Καφές. Απαραίτητο εργαλείο άμα θες ν’ αντέξεις τις νάρκες μιζέριας που σκάνε γύρω σου. Οι φοιτητές. Οι καθηγητές. Τα μέλη δεπ. Κλαίνε για τα μαθήματα που χάσανε. Κλαίνε γιατί τώρα τρέχουν να προλάβουν κι είναι άδικο. Αυτοί δε φταίνε άλλωστε. Κλαίνε για τα σκουπίδια. Κλαίνε για να μη χάσουν τη δουλειά τους. Οι μεν τη μελλοντική και οι δε την τωρινή. Μια απέραντη φυλακή με ξεχωριστά δωμάτια. Όλα ίδια είναι. Οι κρατούμενοι κάνουν πως επικοινωνούν. Μορφάζουν κομψά και χαιρετιούνται από απόσταση ασφαλείας. Κάγκελα ανάμεσα τους. Και μέσα τους. Το μυαλό μας, απέραντο ψυχιατρείο που ‘χει αποδεχθεί ως φυσιολογικές όλες τις αντιφάσεις της καπιταλιστικής μιζέριας. Πιες μια τζούρα καφέ στην υγειά μας.

Μάθημα. Ορδές από νεκρόφιλα πτώματα τρέχουν να προλάβουν. Μουγκρίζουν μεταλλικά και συνεχίζουν. Πρέπει να γαμήσουν ό,τι νεκρή ύλη υπάρχει μέσα στον απονεκρωμένο σολομώντειο οίκο. Έχεις σημειώσεις για παπαρολογική α’; Πήγες σκατολογία β’; Καλός αυτός που κάνει αρχιδολογία γ’; Πώς θα το περάσω; Πώς θα γεράσω; Χωρίς πτυχίο; Ζήτω το ψωροκομείο που μου ‘θεσαν να ζω. Ζήτω η μαζική παραγωγή ηλιθίων. Ζήτω οι τρεις κι εξήντα που θα παίρνω αύριο γλείφοντας κατουρημένες ποδιές για να ζήσω. Πέρασε η ώρα. Πίσω στο μάθημα. Ωχ, μπήκε η κυρία. Πέτα το τσιγάρο. Πάμε μέσα. Γρήγορα. Ανοίγω την πόρτα κι είναι λες και μπαίνω στη ζώνη του λυκόφωτος. Ζόμπι στα αμφιθέατρα. Κρέμονται απ’ τα παραφουσκωμένα από ψέματα χείλη των χοντροκαθηγητάδων. Τόσα χρόνια τρώγανε καλά κι αυτοί. Αυτοί που ‘χαν συμμετάσχει σε κυβερνήσεις, που ‘χουν συγγενείς υπουργούς και γενικούς γραμματείς και τώρα μας κάνουν δακρύβρεχτα κηρύγματα περί ηθικής κι ωραίας κοψιάς ανθρώπου. Τους χειροκροτάμε. Σχεδόν κλαίμε. Είναι γαμάτα να ‘σαι πάλι στο αμφιθέατρο. Πίσω στο μάθημα τώρα. Αρκετά με το διάλειμα. Ας πούμε για τις σφαγές του Μεγάλου Κωνσταντίνου και πόσο καλό έκαναν στον ελληνισμό και την ορθοδοξία.

Σκουπίδια. Παντού. Οι καθαρίστριες ήταν περιττές. Εξορθολογισμός. Κάνανε το έγκλημα και δε δέχθηκαν να δουλεύουν με 350 μεικτά το μήνα. Τσεκούρι. Ίσως τώρα τους τα κάνει ο Μητσοτάκης 360. Ανακούφιση. Η ομαλότητα είναι κοντά. Εμείς θα βλέπουμε καθαρές τις τουαλέτες μετά τη γενναιόδωρη ρύθμιση του υπουργού. Όλα θα λυθούν. Μην αγχώνεσαι. Η μπόχα θα μείνει μόνο στο κεφάλι μας πάλι.

Φώτα. Σβήσανε σε κάτι αίθουσες. Κάηκαν οι ασφάλειες. Ε και; Ατμοσφαιρικό μάθημα. Μπορείς να κάνεις και κωλοδάχτυλο χωρίς να σε βλέπει ο καθηγητής. Χαχα. Δες τη θετική πλευρά. Εκτός αν θες να ξαναμπεί ο καλοβολεμένος υπάλληλος που φρόντιζε γι’ αυτά. Για να κάνεις εσύ μάθημα με φως θα καπηλεύονται τα λαμόγια το κράτος; Τι λες ρε. Θυσίες. Είναι δύσκολη φάση για τη χώρα. Φέρνε κεριά. Φέρνε κωλόχαρτο. Ντύσου καλά, γιατί σε μια αίθουσα σήμερα δεν είχε και θέρμανση και πάγωσε ο κώλος μου. Να σπουδάσεις δεν ήθελες; Ο Μέγας Πλάτων έλεγε πως το σώμα είναι που μας κρατά στο ψέμα. Τώρα επιτέλους, θα ‘χεις το χρόνο ν’ ασχοληθείς με το πνεύμα σου. Θα το ελευθερώσεις. Θα θεαθείς την αλήθεια. Εκεί που κατουράς στο σκοτάδι κολυμπώντας στα κάτουρα και τις σερβιέτες των προηγούμενων θα δεις πόσο απελευθερωμένος θα νιώσεις. Το πουλί σου θα μετατραπεί σε φάρο της αλήθειας που φωτίζει τον κόσμο.

Μέλη δεπ. Δε πάνε να γαμηθούν. Καλά περνάμε.

Κλειστές βιβλιοθήκες. Λες και πήγαινε ποτέ κανένας.

Κλειστά εργαστήρια. Δεν πειράζει. Εργαστήριο μας η φύση.

Κλειστές γραμματείες. Και που ήταν ανοιχτές τι κάνανε;

Το ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο των ονείρων μας. Μέσα στα κάτουρα, τη βρώμα και τη σαπίλα. Τα γκράφιτι στους φρεσκοβαμμένους τοίχους μας ενοχλούν, κάπου διάβασα. Ε, ναι. Πώς μπορεί κάποιος να χαλάσει την εξαίσια αισθητική του κτηρίου της φιλοσοφικής; Που φιλοξένησε όλη την υψηλή διανόηση του κόσμου τον Αύγουστο. Που τόσοι φιλόσοφοι μας έκαναν την τιμή να πατήσουν στ’ αμφιθέατρα μας, να πουν τόσο εμπνευσμένες κενολογίες και να φάνε απ’ το εστιατόριο μας. Τότε βέβαια είχε αλλάξει γκέητερινγκ. Το παστίτσιο τρωγότανε. Έκανε κι 8 ευρώ βέβαια. Ήταν δυνατό να τους αφήναμε έτσι τους ανθρώπους;


Το συμπέρασμα είναι ένα: Πάο, θρησκεία, θύρα 13. Καφές και τυρόπιτα των 2 ευρώ. Τα λέμε κάπου στους διαδρόμους του 4ου. Θα με ξεχωρίσεις απ’ τα μαύρα ρούχα και την καταθλιπτική γκριμάτσα. Ο καιρός γι’ αστεία μας τέλειωσε. 

Γράφει ο Σ. Κ.

4 σχόλια:

  1. Πολύ φτιαχτό το κείμενο, γουαναμπί μπουκοφσκικό. Η ένδεια του περιεχομένου δεν καλύπτεται με και καλά τολμηρές μορφές. Οι αναζητήσεις και οι σκέψεις ενός υπερήρωα και ενός "φωτισμένου" μυαλού που βρίζει τους πάντες γύρω του, όλα τα ζόμπι, δεν έχει να πει τίποτα. δώσε και πληροφορίες για το γοητευτικό καταθλιπτικό (ωωω) στυλάκι σου μπας και σε τσιμπήσει κανένας στην φιλοσοφική. επίσης αυτό το μπλογκ μόνο κείμενα του Σ. Κ δημοσιεύει, τι ανοιχτός χώρος και παπαριές??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαι ένας απο τη Vita Activa αλλά δεν εκπροσωπώ την ίδια παρά μόνο τον εαυτό μου.Αρχικά,σιχαίνομαι τον Μπουκόφσκι.Αλλά και κάθε πικραμμένο τυπάκι που η κριτική του είναι σχετική με το ύφος και όχι με το περιεχόμενο.Η Vita Activa είναι ανοιχτός χώρος,στις εστίες του Ε.Κ.Π.Α.Αν θέλεις να τη κρίνεις,κρίνε την απο κοντά,όχι απο το ότι δε θέλησαν αρκετά άτομα να ανεβάσουν κείμενα τους σε Blog.Άντε και καλή συνέχεια με τα ζόμπι στο ανοιχτό πανεπιστήμιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολλά πράγματα (τα περισσότερα για την ακρίβεια) δεν λειτουργούν "σωστά" γύρω μας. Αυτό είναι δεδομένο. Φαίνεται όμως πως κατακρίνεις τους ανθρώπους (τους φοιτητές στην προκειμένη) για τη στάση που κρατούν απέναντι σε αυτήν την κατάσταση. Το ότι προσαρμόζονται σε όλα αυτά είναι κάτι φυσιολογικό. Έτσι κάνουν και τα ζώα και τα φυτά στο περιβάλλον τους. Και όσα δεν το κάνουν καλά κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Δεν βρισκόμαστε σε έναν κόσμο που ο καθένας τον φτιάχνει στα μέτρα του. Τον κόσμο τον βρίσκουμε έτοιμο και δεν είμαστε μόνοι μας για να τον αλλάξουμε από τη μια μέρα στην άλλη σε ότι θέλουμε. Φυσικά, πρέπει να προσπαθούμε να αλλάξουμε την κατάσταση. Και ο καλύτερος τρόπος είναι με τις πράξεις μας και το τι παράδειγμα είμαστε για τους άλλους και δη τους μικρότερους. Οι αλλαγές που χρειάζονται για να μην γίνονται τα παραπάνω που λες απαιτούν χρόνο, αλλαγή συνειδήσεων σε βάθος κτλ.. Οπότε μην σε παραξενεύει που αύριο θα πάμε στη σχολή για μάθημα κι εσύ, κι εγώ και οι άλλοι...
    Από αυτά που γράφεις δείχνεις πως σε χαλάει που λειτουργεί η σχολή, που πάμε για μαθήματα κτλ.. Να παρατήσουμε τις σχολές μας επειδή δεν λειτουργούν καλά; Να μην πηγαίνουμε στις διαλέξεις επειδή κάποιοι καθηγητές είναι αυτό που είναι; Όσο για τις παπαρολογικές και τις αρχιδολογίες, ε τι να κάνουμε; Και στο σχολείο όταν πηγαίναμε, δεν μας άρεσε να μαθαίνουμε ορθογραφία αλλά αν δεν το κάναμε τώρα θα γράφαμε αίτσυ. Πολλοί, επαναστάτες κιόλας, τη μια λένε ότι τα πανεπιστήμια παράγουν δούλους για το σύστημα και την άλλη (αυτό το λένε και οι επαναστάτες αλλά και όλοι οι υπόλοιποι) γκρινιάζουν αν μάθουμε καμιά γνώση παραπάνω που δεν θα μας χρειαστεί ποτέ στη δουλειά και στη ζωή μας (και με αυτό το σκεπτικό δικαιολογούν τον εαυτό τους για τα σκονάκια και τις αντιγραφές που κάνουν).
    Τέλος πάντων. Ο σκοπός του κειμένου ποιος είναι; Κάποιος από τη δική σου "μεριά" θα συμφωνήσει γιατί κι αυτός λέει τα ίδια και κάποιος από την άλλη θα πει "μα τι λέει;". Η προσφορά του ποια είναι; Αμφιβάλλω πολύ για τον αν κάποιος θα "ξυπνήσει" διαβάζοντας ένα τέτοιο κείμενο με τέτοιο ύφος...
    Προσωπικά, βλέποντας το κείμενο σαν σύνολο, διαφωνώ και με το ύφος και με το περιεχόμενο. Ανώνυμε, στο blog θα δημοσιευτούν (ελπίζω) κείμενα και από άλλους. Κώστας Σπηλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή